Jarní alergie vs. Spánek


1 min. přečteno
12 Apr
12Apr

Pocit nepohody, kašlání a neustále smrkání vám v první řadě může znesnadňovat proces usínání. Tím to však nekončí. Všechny tyto projevy mají také významný vliv na proces dýchání během spánku. Zhoršené dýchání ve spánku přímo ovlivňuje jeho kvalitu -  proto se pak během dne můžete cítit zcela vyčerpaní a bez energie. 

Kromě běžné záchrany v podobě pilulek můžete zkusit i další tipy, jak v období jarních alergií zlepšit svůj spánek.

1. Zavřená okna, zavřené dveře

Spěte se zavřenými dveřmi a okny. Sice jde o radu, která jde proti typickému doporučení v noci větrat. Jenže ve chvíli, kdy pustíte do ložnice čerstvý jarní vzduch, pustíte si do pokoje také veškeré alergeny zvenku. To samé platí i o otevřených dveřích do zbytku bytu a to obzvlášť v případě, že máte nějakého domácího mazlíčka. 

2. Sprcha nebo koupel

Pravidelně si před spaním dopřejte sprchu nebo koupel. Sprchou nebo koupáním ve vaně ze sebe smyjete většinu alergenů, které se na vaší kůži a vlasech během dne usadili. Pokud máte doma domácí mazlíčky, obzvlášť psy, koupejte je častěji než obvykle. 

3. Nosní hygiena

Před spaním dodržujte řádnou nosní hygienu. Vysmrkejte se a stříkněte si nosní sprej. V ideálním případě používejte i nosní konvičku. Ta vám při pravidelném použití může výrazně ulevit. 

4. Prádlo

Po příchodu domů se převlékněte do jiného oblečení a původní vyperte. Vyhněte se také sušení prádla venku, kde může opět dojít k usazení alergenů.

Pokud obtíže se spánkem trvají delší dobu a nelze je tak svést pouze na sezónní alergii je vhodné se ujistit, zda se nejedná o poruchu spánku. Tyto poruchy jsou totiž jedněmi z nejčastěji nediagnostikovaných onemocnění, které ale výrazným způsobem snižují kvalitu života. V případě jakýchkoliv pochybností kontaktujte svého praktického lékaře, který vás pro vyšetření a terapii nasměruje dál.

Komentáře
* E-mail nebude na webu zveřejněn.