Jóga a meditace


Jóga a meditace

Jóga

Jóga je velmi oblíbený a především univerzální komplexní systém pro podporu zdraví. Pracuje s pohybovým systémem, respiračním systémem a lidskou psychikou Prostřednictvím jógy posílíte hluboké svaly vašeho těla a zároveň dodáte tělu potřebnou flexibilitu. 

Jógu lze cvičit dynamicky i velmi jemně, a tím pádem velmi cíleně posílit a protáhnout svaly u konkrétních pohybových obtíží.

Zaměřuji sen na jógu proti bolestem zad pro ženy i muže, kompenzační jógu pro sportovce a jógu pro ženy. Konkrétně na ženy, které se vrací do kondice, ženy v období těhotenství a po porodu, ženy trpící bolestivou menstruací.

Formu jógy a její obtížnost vybereme vždy společně na míru tak, aby vás bavila a byla pro vás co největším přínosem.

Relaxace a meditace

Zrelaxovat se můžete za osm hodin spánku, hodinu sportu nebo deset minut vedené relaxace. Stačí pár minut a cítíte se nabití na celý den. Díky relaxacím se naučíte lépe zvládat stres, kontrolovat své emoce a myšlenky, zlepší se vám také koncentrace a nemalým přínosem bývá také lepší kvalita spánku. 

Relaxace a meditace jsou vhodné pro začátečníky i pokročilé.

Relaxace pro začátečníky                                                            

Zde využíváme dechové techniky, body scan a jednoduché vizualizace. Během relaxací se naučíme pracovat s vlastním dechem, zklidnit negativní emoce a myšlenky. Vhodné pro osoby se stresovým zaměstnáním, osoby s nekvalitním spánkem, osoby trpící úzkostmi.  

Meditace pro mírně a středně pokročilé 

V meditacích pro pokročilé objevujeme kouzlo vizualizačních technik, jógového spánku (tzv. jóga nidry), meditací vděčnosti a krijí vycházejících z kundaliní jógy. Při pravidelných meditacích lze poznat účinky ve svém každodenním životě v dlouhodobém měřítku.

Autogenní trénink                                                                                  

Relaxační metoda autogenního tréninku je velmi oblíbená mezi sportovci. Metoda vyvinutá lékařem J. H. Schultzem pracuje na bázi autosugesce. Metoda usnadňuje regulaci svalového a současně psychického napětí. Efektivně urychluje regenerační procesy po tréninku a stejně účinně vylaďuje i aktuální psychický stav před výkonem, a to v tréninku i v soutěži. 

Relaxační, respektive meditační techniku a její obtížnost vybereme vždy společně na míru tak, aby vás bavila a byla pro vás co největším přínosem.


Seznamte se s Petrou! 

Ing. Petra Kytková